استفاده از شبکه‌های غیرمجاز کارمندان قسمت یکم

 

 


استفاده از شبکه‌های غیرمجاز کارمندان

قسمت یکم

تاریخ انتشار : مارچ 2010

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد



اگر کارمندان باهوش شما گرد هم می‌آیند تا مشکلات را حل کنند و ایده‌های مربوط به حوزه کاری خود را توسعه دهند، احتمالاً بهتر است از آن‌ها دوری کنید.


در نتیجه، کارمندان می‌توانند به راحتی بینش خود را به صورت الکترونیکی به اشتراک بگذارند و اغلب تمایل دارند که مدیران را درگیر کنند. این بینش‌ها این‌طور نیست. اگر زمانی شبکههای مادر پژوهشگران یا انجمنهای علمی کاملاً غیررسمی بودند، امروزه ساختار آن‌ها بیشتر و بیشتر شده است. مدیریت رسمی کسب‌وکار یکپارچه است.


استدلال‌های این انجمن‌ها در سال‌های اخیر بسیار مفید بوده است. بسیاری از شرکت‌ها خود را به عنوان تسهیل‌کننده راه‌حل‌های خلاقانه برای چالش‌ها و شکاف‌های عملیاتی قرار می‌دهند. اما در چند سال گذشته، فشارهای خارجی مترقی، فناوری جهانی شده و تقاضاهای روزافزون در مورد ساعات کاری کارگران، کارگران را بر آن داشته تا موفقیت اتحادیه‌ها را تحلیل کنند. فراز و نشیب‌های یک تیم غیررسمی را در یک شرکت مهندسی آب پیشرو در حومه لندن دنبال کنید. این گروه در اوایل دهه 1990 جلساتی را برگزار کرد.


برای بحث در مورد مفاهیم طراحی جدید برای سیستم‌های آب تأسیس شد. استقبال از این جلسات به حدی بود که افراد زیادی به عنوان ناظر در آن شرکت می‌کردند. محرمانه بودن این جلسات ممکن نبود. رونق اولیه انجمن با فعالیت‌های بسیار فعال پیوند خورده است این غیر رسمی نتیجه یک وسواس حرفه‌ای مشترک بود. شرکت‌کنندگان در اطراف میزهای کنفرانس جمع شدند و داده‌ها را مقایسه کردند و بینش‌های خود را به اشتراک گذاشتند. انجمن موفق شد با بحث و تبادل نظر در مورد اینکه کدام پروژه در سیستم تأمین آب محلی بهتر عمل می‌کند دستیابی به نتایج دستیابی به روش‌های صرفه‌جویی در زمان و هزینه در سیستم‌های طراحی که ناشی از افزایش انباشت دانش و همچنین با به کارگیری دانش در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف و بازیافت ایده‌های طراحی از پروژه‌های دیگر، تمرکز بیش از حد مدیران می‌تواند باعث شود.


همکاری گروهی شخصیت خود را از دست داده است. اما به دلیل ساختار بسیار غیر رسمی این انجمن، در نهایت این اتفاق افتاد منسوخ شده است. اتفاقی که برای او افتاد ساده بود. اعضا از طریق اینترنت به ابزارهای طراحی پیچیده و حجم وسیعی از داده‌ها دسترسی پیدا کردند. همان‌طور که ارتباطات جهانی به این شکل رشد کرد، افراد بیشتری به انجمن‌ها و پروژه‌های فردی پیوستند. به زودی مهندسان زمان بیشتری را روی موضوعات صرف خواهند کرد. یک مرد صرفاً با جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها، مرتب‌سازی نسخه‌های مختلف طراحی و مدیریت تماس‌های طولانی، باشگاه به تدریج صمیمیت خود را از دست می‌دهد و اعضا نسبت به همکاران خود در باشگاه کمتر درگیر می‌شوند و در جلسات شرکت می‌کنند. امروزه انجمن اهمیت و نفوذ گذشته خود را از دست داده است. وجود ندارد، اما امیدواریم بتواند به تولید ایده‌های مؤثر ادامه دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که بسیاری از انجمن‌های دیگر نیز به دلایل مشابه شکست‌خورده‌اند. با این حال، پلتفرم‌هایی وجود دارند که نه تنها زنده هستند.
آن‌ها بودند، اما همچنین بسیار خوشحال هستند و در توسعه فرآیندهای جهانی، حل مشکلات پیچیده اجرایی و هدایت فعالیت‌های اجرایی مشارکت دارند. با این حال، آن‌ها از جنبه‌های مهم با پیشینیان خود متفاوت هستند. امروزه این‌ها عناصر فعال مدیریت هستند امروزه، آن‌ها بخشی فعال و کنترل شده از یک سازمان هستند که دارای اهداف مشخص، نظارت قابل‌درک و دستورالعمل‌های روشن برای اقدام است. برای اینکه متخصصان وقت خود را صرف آن‌ها کنند، شرکت‌ها باید مطمئن شوند که این روابط با سازمان معنادار است. درگیر شوید و مؤثر عمل کنید.
ما این رفتار را در فعالیت‌های مشاوره‌ای و تحقیقاتی خود نشان داده‌ایم. این پژوهش با همکاری شبکه دانش و نوآوری مدارس انجام شده است.
Warwick Trading  توسط مرکز تحقیقات تولید نوآوری وارویک و شرکت خدمات تخصصی حمایت مالی می‌شود. برای آزمایش سلامت و اثربخشی انجمن‌ها، نظرسنجی‌های کمی روی 52 انجمن در 10 بخش با ارزیابی کیفی 1401 انجمن در ده‌ها سازمان، از جمله مصاحبه با رهبران کارکنان، اعضای انجمن و مدیران ارشد انجام شد. انجمن‌های غول‌پیکر بخش‌های فناوری و ساخت‌وساز فلور وضعیت تغییر را نشان داد. واحدهای عمومی جایگزین ساختار عملیاتی توزیع شده شرکت شدند و گروه‌های پروژه به واحدهای اصلی سازمانی و 44 واحد تولیدی تخصصی در داخل این گروه‌ها تبدیل شدند.


انجمن‌ها از کلیه خدمات عملیاتی مانند دستورالعمل‌های روش کار و روش کار، انتشار اسناد فنی، پیشنهادات توسعه شغلی، دسترسی به مشاوره‌های خارجی، پاسخگویی پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها سؤالات فنی را ارائه می‌دهند. در واقع، آن‌ها اولین و بهترین منبع اطلاعات فنی در مورد فلور هستند. به عنوان نمونه‌ای از عملیات آن‌ها در نه بار در دوردست، می‌توان به گروه پروژه رفع آلودگی هسته‌ای اشاره کرد، آن‌ها باید یک مانع زمینی می‌ساختند. قرار بود در محل سدی که برای دفع پساب‌های هسته‌ای استفاده می‌شد نصب شود، اما سازمان حفاظت محیط‌زیست دستور داد ابتدا دیوار 300 ساله برداشته شود.


اکنون آنجا نیست، آن را پیدا کنید و حذف کنید. فقدان اطلاعات تاریخی، تعیین اینکه آیا دیوار واقعاً وجود داشته است یا خیر، غیرممکن است سیستم‌های راداری نیز نتوانستند آن را شناسایی کنند. تنها برداشتن خاک آلوده برای یافتن دیوارها نیز برای کارگران بسیار گران و خطرناک بود.

 


خلاصه کلام


شبکهها یا انجمنهای غیررسمی کارمندان راهی ارزان و مؤثر برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایدههای تجاری هستند، اما ارتباطات زمانی بهترین کار را انجام میدهد که مسئولیتهای روشن و بدون دخالت مدیریت وجود داشته باشد. انجمن‌ها مانند گروه‌ها هستند، اما روی موضوعات و موضوعات بزرگ‌تر تمرکز می‌کنند. انجمن‌های فایزر اهداف سازمانی عمده ای را به خود اختصاص داده‌اند، مانند اینکه تحقیقات شرکت از آخرین علم بهره می‌برد، اما گروه‌های پروژه بر موضوعات تخصصی تمرکز می‌کنند، فناوری همکاری جهانی را امکان‌پذیر کرده است، اما انجمن‌های موفق هنوز به سیستم‌های انسانی وابسته هستند (تمرکز اهداف مدیریت توجه، اتصال است. این ارتباط با آن‌ها جنبش را متحد می‌کنند. هنگامی که یک گروه درخواستی را در یک انجمن دانش ارسال می‌کند ارسال شده توسط فلورا یک متخصص در استفاده از فناوری جایگزینی از صنعت دیگری ارائه کرد. گروه از آن استفاده کردند و موفق شدند دیوار را پیدا کنند. در واقع فلور تا دو ماه یکسان است. این روش قادر به تشخیص بیش از 100 دیوار بود. با کمک جامعه، گروه ممکن است مجبور به استفاده از نیروی کار گران، خطرناک و ناکارآمد شده باشد.


هر مهندس می‌تواند همکاران خود را در زمینه کاری خود رهبری کند، اما انجمن‌های فلور طیف وسیعی از تخصص و ارتباطات را در اختیار مهندسان خود قرار می‌دهند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را بسازد یا حفظ کند طراحی استراتژیک انجمن برخلاف استقلال و خودسازمانی که سال‌ها پیش تصور می‌کردیم، جوامع امروزی نیازمند ساختارهای واقعی هستند.

 

 


Using unauthorized employee networks

part 1

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها