شما رهبر همکاری هستید؟ قسمت دوم

 

 


شما رهبر همکاری هستید؟

قسمت دوم

تاریخ انتشار : ژانویه 2011

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

از استعدادهای اطراف خود استفاده کنید


تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های مختلف نتایج بهتری به دست می‌آورند. جمع‌آوری افراد از مکان‌ها، فرهنگ‌ها و سنین مختلف و استفاده از قدرت برای جذب آن‌ها بسیار مهم و مفید است. ارائه همان فرآیندهایی که خلاقیت و نوآوری سازمان را از بین می‌برد در بسیاری از شرکت‌های چندملیتی حتی موضوع اجبار کارکنان صحبت کردن به زبان انگلیسی به جای زبان مادری مانعی برای استفاده از استعدادها محسوب می‌شود.
فرانسیس دانون در آزمایشات خود بر این موضوع تمرکز کرد و تأیید کرد که مدیران شعب او با موانع مشابهی روبرو بودند.


وقتی همه مدیران این شرکت در سراسر جهان در کنفرانس سالانه ارزیابی استراتژیک شرکت می‌کنند مشکلی نیست. هیچ الزامی برای استفاده از زبان رسمی وجود ندارد و فرصت‌های زیادی برای استفاده از زبان مادری وجود دارد "با سرمایه‌گذاری در ترجمه، ما سعی می‌کنیم کمبود زبان انگلیسی را جبران کنیم" - مانعی برای برخی از مدیران ما نیست. تجارت به زبان مادری انجام می‌شود. این به ما کمک می‌کند تا در استخدام رقابت کنیم.


استعداد باید بهتر از رقبای خود عمل کند و در زمانی که نخبگان در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند، با رفع این محدودیت و جذب آن‌ها، باید بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیریمReckitt ، یک تولیدکننده ایمنی و بهداشت بریتانیا، یکی دیگر از نمایندگان اجرایی است..


ارشد در میان شرکت‌های با عملکرد برتر در تحقیق ما، تنوع کارکنان را یکی از مزیت‌های رقابتی خود عنوان می‌کند که دلیل اصلی رشد خالص سالانه 17 درصدی این شرکت است.


به طور متوسط، بین سال‌های 1999 تا 2010، تیم مدیریت یک شرکت ملیت اصلی نداشت. در یک اتاق دو مدیر بلژیکی، یک مدیر آلمانی، دو مدیر انگلیسی و یکی از آفریقای جنوبی، دو مدیر ایتالیایی و یکی از هند نشسته بودند. یا افرادی را در بخش فروش یا جای دیگری دارم. من از افراد با تجربیات مختلف هستم من به ایده‌های بیشتری دسترسی دارم. همچنین احتمال تعارض افزایش می‌یابد، البته تا زمانی که این چالش یا تعارض سازنده باشد و منجر به کسب ایده‌های جدید شود، مطلوب است. همان‌طور که می‌بینید، نژاد تنها دلیل تنوع نیست. تحقیق در صنایع خلاق این نشان می‌دهد که بسیاری از همکاری‌ها و شراکت‌های موفق، هم‌گروه‌های با تجربه و هم‌گروه‌های تازه وارد را شامل می‌شوند. این مشارکت‌ها افرادی را گرد هم می‌آورد که در وهله اول با هم کار می‌کردند.


ما این کار را نمی‌کنیم، و این موضوع رهبران را مجبور می‌کند تا تلاشی هماهنگ برای ترویج این ترکیب انجام دهند، زیرا مقامات منتخب اغلب علاقه‌مند به کار با افرادی هستند که به خوبی می‌شناسند، یا پیشینه مشابهی دارند. سازمان‌های ایستا (23) باعث انزوا می‌شوند که می‌تواند مخرب باشد و نوآوری را از بین ببرد. به عنوان مثال، تیم اجرایی قبلی نوکیا بیش از ده سال با هم مرتبط بودند آن‌ها با هم کار کردند و بسیاری بر این باورند که این عدم یکنواختی و تنوع ممکن است توضیح دهد که چرا آن‌ها نتوانستند خطر خروج گوشی‌های هوشمند از سیلیکون ولی را ببینند. رهبران از طریق تزریق دوره‌ای بازیگران جدید با یکدیگر همکاری می‌کنند آن‌ها گروه‌ها را تازه و مرتبط نگه می‌دارند. نسلی که از سال 1975 متولدشده‌اند در آن‌ها کار می‌کنند. اواسط سال 2000، دوران اشتراک‌گذاری بود.


دانش و نظرات به صورت آنلاین توسعه می‌یابد، راه واضح دیگری برای اجرای مشارکت و همکاری این است.

 


استفاده از استعدادهای اطرافتان


*اندازه گروه شما بر اساس ملیت، جنسیت و اختلاف سنی؟


*چقدر در خارج از کشورتان وقت می‌گذرانید؟


*آیا بازارهای خارجی در حال ظهوری را که امسال به شما مرتبط هستند زیر نظر داشته‌اید؟


* شبکه ارتباطی شما شامل افراد رده سنی 20 سال می‌شود؟

 

نظارت و مدیریت دیدگاه‌ها و نظرات چندین رهبر تجاری و تولید اهرم. فناوری‌های جدید در حال معرفی هستند. مشاهدات ما نشان می‌دهد که وب‌سایت Salesforce از این سیستم استفاده می‌کند. خود منشور از این اختیارات استفاده می‌کرد و برای این کار او درهای مدیریت خود را به روی همه نیروهای با هر سلیقه‌ای باز کرد. در H Sial هند، کل شرکت تقریباً به گفتگو در مورد موضوعات مهم می‌پیوندد او همچنین مدیر عامل این شرکت بود که یک وبلاگ شخصی و پرطرفدار راه‌اندازی کرد، او قادر به تعامل با تمام بخش‌های سازمان است. در بازاری که در آن رقابت بسیار قوی برای جذب و استخدام استعدادها آغاز شده است این استراتژی‌ها و توانایی جذب و به کارگیری بهترین‌ها به H Sial کمک کرده است تا در دوره 2008-2010 به رشد سالانه 30 درصدی دست یابد.

 


همکاری در بالاترین سطح

 

ایجاد فرصت برای همکاری و جذب استعدادهای برتر برای رهبران کافی نیست. در عوض، آن‌ها باید با برداشتن یک گام رو به جلو در تعاملات مورد نظر، ریتم و ریتم را در سازمان خود ایجاد کنند. اغلب اوقات، تلاش برای ایجاد تعامل و همکاری در سطح میانی یک سازمان قربانی بازی‌های سیاسی و یک جنگ قدرت وجود دارد به عنوان مثال، مایکروسافت می‌تواند ذکر کند. به گفته مدیر قبلی این شرکت که سال گذشته در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد، آن‌ها می‌توانستند نوعی تبلت تولید کنند.

 

اما طرح‌های تصمیم‌گیرندگان مایکروسافت نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند محصولات اپل (25) موفق هستند. بخشی از مشکل را می‌توان حضور گروه‌های مختلف زیر نظر مدیرعامل و نمایندگان وی دانست که آن‌ها واقعاً به عنوان یک گروه عمل نمی‌کردند. هر یک از اعضای این گروه‌ها بدون توجه به مسئولیت بیشتر خود در هماهنگی و هماهنگی پروژه‌های مختلف سازمان و عمل به عنوان یک کل منسجم. فقط برای انجام عملیات و عملیات کوچک یا آن‌ها هزینه محصولات و خدمات خود را پرداخت کردند. مدیرعامل شرکت برزیلی Nechera (26) با کمک یک برنامه جامع فرآیند درخواست در همه سطوح و زمینه‌ها، طرز فکر مشترکی را ایجاد کرد و توانست به رتبه بالایی از نظر دست یابد. رهبری در فهرست بهترین شرکت‌های فورچون (27) این فرآیند را پس از موفقیت شرکت در سال 2004 و مشاوران مناسب انجام دهید اطراف اعضای هیئت‌مدیره شروع به تهدید چشم‌انداز شرکت تأسیس کردند. مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: برای گردهمایی اعضای خود در یک هدف مشترک و توقف جنگ قدرت، سازمان‌دهی مجدد کمیته مدیریت ضروری است. وی از اعضای گروه مدیریت خواست تا کمیته مدیریت مستقل تشکیل دهند بخشی از نظارت و مدیریت بر عهده این کمیته‌ها است. هر کاپیتان را یک مربی خاص همراهی می‌کرد.


معلم با هر یک از اعضا به صورت جداگانه و با کل گروه کار می‌کرد. کارلوسی (28) این روش را سخت‌ترین نوع آموزش می‌داند و می‌گوید این گفتگو با رئیس یا زیردستان نیست، بلکه گفت‌وگو درباره تاریخچه زندگی شخصی با اعضای خانواده است که کامل‌تر است و همه نقش‌ها را در برمی‌گیرد. باید دانست که زندگی انسان متفاوت است.
 

 


Are you a collaborative leader

part 2

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها