پول نماد یک موفقیت مهم

 

 


پول نماد یک موفقیت مهم

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط معتقدند افراد ثروتمند اعتیاد به کار دارند؛ اما ثروتمندان می دانند که میلیونر ها سرگرمی های زیادی دارند.

 

بیشتر مردم فکر می کنند که افراد ثروتمند همیشه در حال کار کردن هستند و با این دلیل خود را متقاعد می کنند که ثروتمند بودن عقلانی نیست. آن‌ها فقط تفکر خطی را درک می کنند و به دنبال توجیهی برای ورشکسته بودن خود هستند تا با آن احساس بهتری در خود ایجاد کنند. از نظر یک متفکر خطی، زمان با پول معامله می‌شود و این به این معنی است که تنها راهی که می‌توانم درآمد بیشتری کسب کنم این است که ساعات بیشتری کارکنم. این باور ناراحت‌کننده است، زیرا پس از مصاحبه با صدها فرد ثروتمند، می‌توانم به شما بگویم که بسیاری از ثروتمندان اصلاً کار نمی‌کنند. ایجاد ثروت زیاد، یک فرایند غیرخطی است که تفکر در آن مهم‌ترین مهارت است. درحالی که افراد بزرگ 24 ساعته 7 روز هفته از طریق اهرم کسب درآمد می کنند، آزادند که وقت خود را صرف کاوش در جهان، توجه به علایق خود و گذراندن وقت نامحدود با افرادی که دوستشان دارند کنند، آن هم بدون داشتنِ هیچ‌گونه نگرانی یا ترسی در مورد نحوه پرداخت صورت‌حساب‌ها. افراد ثروتمند بیشتر از هرکسی که من می‌شناسم سرگرمی دارند زیرا آن‌ها توانایی انجام هر کاری را که بخواهند دارند. ثروتشان به آن‌ها آزادیِ رؤیاپردازی می‌دهد، زیرا می‌دانند که توانایی به دست آوردن هر چیزی را دارند که می‌خواهند. افراد ثروتمند روش‌های جدید و مهیجی را برای سرگرمی خود و دوستانشان ایجاد می کنند. شما فکر می‌کنید با کار کردن به چیزی که می‌خواهید می‌رسید در حالی که یک فرد ثروتمند با داشتن هر منبعی که در دسترس او است، به بهترین شکل زندگی می‌کند. ثروتمندان در خوش‌گذرانی، بهترین افراد در جهان هستند زیرا آن‌ها تقریباً انتخاب‌های نامحدودی برای انجام آن دارند.

 

" پول در فرهنگ ما نماد یک موفقیت مهم است.افراد موفق با نمادهای موفقیت احاطه‌شده‌اند."

_ ویت اسکارلتز

 

  • منبع ثروت: راهنمای عملی برای پول شما: بیشتر از آن نگه‌دارید، آن را رشد دهید، از آن لذت ببرید،از آن محافظت کنید،آن را منتقل کنید
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا در مسیر خود برای ثروتمند شدن لذت می‌برد؟
  • تمرین: سعی کنید از مسیر ثروتمند شدن لذت ببرید؛ هنگامی که ثروتمند شدید، برخی از بهترین خاطرات شما مربوط به مبارزه و فداکاری‌هایی است که در این راه انجام داده‌اید. منتظر زمانی دیگر برای خوش‌گذرانی نباشید همین حالا از آن لذت ببرید!

 

افراد طبقه متوسط فقط زمانی روی پول تمرکز می کنند که به آن نیاز دارند؛ اما ثروتمندان همیشه روی پول متمرکز هستند.

 

یک فرد طبقه متوسط همیشه نگران پول است اما تمرکز کمی روی کسب درآمد دارد،زیرا در عمق وجود، فکر می‌کند که این کار اشتباه است. افراد ثروتمند آگاهی مداوم و هوشیارانه‌ای از پول دارند و همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای به دست آوردن پول بیشتر هستند زیرا می‌دانند این کار درست است. آن‌ها آگاهی مالی دارند و 24 ساعته برای معاملات احتمالی آماده هستند. همین امر ارزش خالص درآمد آن‌ها را افزایش داده و زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد. وقتی یک رویداد فاجعه‌بار مالی رخ می‌دهد، یا حتی فرصتی در سطح جهانی پیش می‌آید، یک فرد متوسط دست‌وپا می‌زند تا پول کافی برای تأمین نیازهای خود به دست آورد. ثروتمندان هر روز ذهن خود را درگیر بازیِ پول می کنند، بنابراین جمع‌آوری پول نقد اضطراری در مدت‌زمان کوتاه، آسان است. با توجه به تمرینات شناختی روزانه آن‌ها، عضلات پول‌ساز آن‌ها انعطاف‌پذیر و قوی هستند و حتی برای مقابله با سخت‌ترین چالش‌های مالی آماده هستند. وقتی بیشتر مردم بر روی کارها و فعالیت‌هایی که برای آن‌ها حقوق می‌گیرند تمرکز می کنند، ثروتمندان بر این تمرکز می کنند که چگونه می‌توانند درآمدزایی از همان فعالیت‌ها را به حداکثر برسانند. بیشتر افراد در سطح جهانی عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند اما اگر در حین انجام کاری، راهی برای افزودن به ارزش خالص مالی خود پیدا نکنند، آن را به شخص دیگری می‌سپارند. افراد طبقه متوسط فکر می کنند که باید بین دنبال کردن سعادت خود و ثروتمند بودن یکی را انتخاب کنند. ثروتمندان راز میلیونر شدن را دنبال کردن شادی و تمرکز بر بهترین راه‌های ایجاد ثروت، می‌دانند و از هر دقیقه آن لذت می‌برند.

 

" بدون آسیب رساندن به دیگران هر چیزی را که می‌خواهید به دست آورید و با کم کردن هزینه‌های غیرضروری به پس‌انداز خود اضافه کنید و چه می‌توانید ببخشید."

_ جان ویسلی

 

  • منبع ثروت: استعداد بیش‌ازحد ارزیابی‌شده است: آنچه واقعاً هنرمندان در سطح جهانی را از دیگران جدا می‌کند؛ نوشته شده توسط جف کولوین
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: در طول روز چقدر به راه‌های کسب درآمد بیشتر فکر می‌کنید؟
  • تمرین: این سؤال را هر روز از خودتان بپرسید: چگونه می‌توانم با صرف کمترین وقت و انرژی، پول بیشتری کسب کنم؟

 


Money symbolizes an important success

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها