رنج از بی‌پولی یا نداشتن ایده

  

 


رنج از بی‌پولی یا نداشتن ایده

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط به مهارت های اجتماعی عمومی دسترسی دارند؛ اما ثروتمندان به بالاترین مهارت های اجتماعی که در بین ما وجود دارد، دسترسی دارند.

 

افراد عادی برای تعامل و برقراری ارتباط با طبقه متوسط آموزش‌دیده‌اند. در مدرسه به ما آداب معاشرت آموزش داده می‌شود و بیشتر مهارت‌های اجتماعی خود را از طریق تجربه اختلاط با دیگران و مشاهده رفتار آن‌ها یاد می‌گیریم. بیشتر افراد هرگز از این سطح مهارت‌های اجتماعی فراتر نمی‌روند. ثروتمندان به زبان خودشان صحبت می کنند و قوانین اجتماعی نانوشته‌ای دارند که افراد خارج از آن‌ها، آن را درک نمی‌کنند. افرادی که تلاش می کنند وارد حلقه اجتماعی آن‌ها شوند، اگر این قوانین را رعایت نکنند، به سرعت طرد می‌شوند. این نخبه‌گرایی و توصیفی نیست که بیشتر مردم همیشه آن را سرزنش می کنند و هالیوود آن را مسخره می‌کند؛ این صرفاً میل به ارتباط با کسانی است که دنیای منحصربه‌فرد آن‌ها را درک می کنند.این مانند بازدید از کشوی است که به آن زبان صحبت نمی‌کنید، سرگرم‌کننده است اما سخت است که با افرادی که نمی‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، معاشرت کنید. میلیونرها در دنیایی متفاوت از طبقه متوسط زندگی می کنند و طرز فکر آن‌ها بسیار متفاوت است.افراد طبقه متوسط فقط سعی می کنند زنده بمانند و از درد دوری کنند، درحالی که افراد بزرگ به دنبال رؤیاهای خود هستند و همیشه رؤیاهای جدید خلق می کنند. یکی از موضوعات موردعلاقه در یک جمع طبقه متوسط، شکایت از بی‌پولی و گرانی اجناس است. ثروتمندان این گفتگو را حرام می‌دانند ، از هر نوع شکایتی پرهیز می کنند و معمولاً وقتی صحبت از پول می کنند در مورد کارهای خیریه، مزایده‌های هنری یا سایر موارد بخشیدنی است. فقط ثروتمندان تازه به دوران رسیده به‌اندازه‌ای ساده‌لوح هستند که در جمع در مورد پول بحث کنند و گاهی اوقات این موضوع را نادیده می‌گیرند اما هرگز توسط اعضای با تجربه گروه تأیید نمی‌شوند. بهترین راه برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی افراد ثروتمند، قرار گرفتن در معرض آن‌ها است. به محله‌ای ثروتمند بروید، در مراسم خیریه شرکت کنید، تنیس یا گلف بازی کنید و به بهترین باشگاه شهر بپیوندید. در تعطیلات به مکان‌هایی مانند پالم بیچ و آسپن بروید. به جایی بروید که ثروتمندان می‌روند و کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را انجام دهید. زبان و فرهنگ آن‌ها را بیاموزید تا بتوانید به گروه آن‌ها ملحق شوید. وقتی این کار را انجام دهید، آن‌ها با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد و از اینکه به شما کمک کنند تا موفق‌تر شوید، خوشحال خواهند شد.

 

" شما هرگز از بی‌پولی رنج نمی‌برید، از نداشتن ایده رنج می‌برید."

_ رابرت اسکالر

 

  • منبع ثروت: کلاس تجاری: اصوا آداب معاشرت برای موفقیت در کار؛ نوشته شده توسط ژاکلین ویتمور

www.etiquetteexpert.com

  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا مهارت‌های اجتماعی شما به طبقه متوسط نزدیک‌تر است یا ثروتمندان؟
  • تمرین: در دوره‌ای در مورد آداب معاشرت که توسط مدرسه پروتکل پالم بیچ ارائه می‌شود ثبت‌نام کنید.

www.etiquetteexpert.com

 

افراد طبقه متوسط سرگرمی را به کسب دانش ترجیح می دهند؛ اما ثروتمندان کسب دانش را به سرگرمی ترجیح می دهند.

 

ازآنجایی‌که افراد طبقه متوسط فقط به آموزش رسمی اعتقاد دارند، پس از فارغ‌التحصیلی، یادگیری سیستماتیک را متوقف می کنند. ثروتمندان می‌دانند که دانشگاه فقط آغاز یادگیری آن‌ها در طول عمرشان است. به همین دلیل است که افراد بزرگی را خواهید دید که در سمینارها و کارگاه‌ها شرکت می کنند و از سایر منابع ارزشمند آموزشی بهره می‌برند. هرچقدر از نظر مالی موفق‌تر شوند، باور بیشتری پیدا می کنند که می‌توانند به موفقیت بیشتری برسند. به همین دلیل است که میلیونرها به سرعت تبدیل به مولتی میلیونر و حتی گاهی اوقات میلیاردر می‌شوند. اعتقاد آن‌ها به خود و توانایی ثروتمند شدنشان، آن‌ها را وادار به مطالعه افرادی می‌کند که در سطح بالاتری قرار دارند. بزرگان می‌دانند که یک ایده این قدرت را دارد که کسب‌وکارشان را رشد دهد و درآمد و ارزش خالص آن‌ها سر به فلک بکشد. به خانه یک فرد ثروتمند بروید، یکی از اولین چیزهایی که خواهید دید، کتابخانه‌ای است که در آن تعداد زیادی کتاب وجود دارد. کتاب‌هایی که آن‌ها برای آموزش خود در جهت موفقیت بیشتر استفاده کرده‌اند. افراد طبقه متوسط رمان ها، روزنامه‌ها و مجلات سرگرمی می‌خوانند. ثروتمندان کتاب‌هایی را می‌خوانند که می‌تواند به موفقیت بیشتر آن‌ها کمک کند. بنابراین سال آینده، افراد طبقه متوسط باهوش‌تر از قبل نخواهند بود و بزرگان رو به جلو حرکت خواهند کرد؛ هرچه بیشتر یاد بگیرند، درآمد بیشتری کسب می کنند و هرچه بیشتر درآمد داشته باشند، بیشتر سرمایه‌گذاری می کنند و ثروتمندتر می‌شوند. افراد طبقه متوسط ترجیح می‌دهند سرگرم باشند تا آموزش ببینند؛ به همین دلیل است که اپرا وینفری(شخصیت هالیوودی) یک میلیاردر است.ثروتمندان سرگرمی را دوست دارند اما عاشق یادگیری هستند و تمام زندگی خود را صرف جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها می کنند تا هر روز ثروتمندتر شوند. تعهد آن‌ها به یادگیری مادام‌العمر یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بیشتر ثروت جهان را در اختیار دارند. درسی که در اینجا وجود دارد این است که هر چه بیشتر بدانید ثروتمندتر خواهید شد. این ساده و واضح است، اما تنها درصد کمی از مردم از این اصل پیروی می کنند.

 

" شهرت همراه با ثروت ضروری نیست، فقط ثروتمند بودن ضروری است."

_ آلن آلدا
 

  • منبع ثروت: بهترین 1000 راز پول هوشمند برای دانش آموزان(100 بهترین) نوشته شده توسط دبی فاولز
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: سال گذشته چند کتاب برای رشد اقتصادی یا شخصی خواندید؟
  • تمرین: شروع به ساخت کتابخانه‌ای کنید که کتاب‌های آن می‌تواند به شما کمک کند میلیونر شوید.

 


Suffering from lack of money or lack of idea

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها