سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت ، شروع کسب و کار است

 

 


سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت ، شروع کسب‌وکار است

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط معتقدند که داشتن شغل به آنها امنیت می دهد؛ اما ثروتمندان می دانند که چنین چیزی وجود ندارد.

 

در واقعیت عینی، امنیت وجود ندارد. امنیت فقط یک احساس است و اگر فردی باور داشته باشد که امنیت دارد، آرامشی را که همراه با آن است را تجربه خواهد کرد. این اصلی‌ترین دلیلی است که مردم به دنبال شغل و حفظ آن هستند، به‌خصوص در شرکت‌های بزرگ. آن‌ها بر این باورند که به دلیل بزرگی و ثروت عظیم شرکت در امان هستند. در ازای این احساس دروغین و در عین حال خوب، آن‌ها فرصت واقعی خود را برای ایمن کردنِ آینده مالی خانواده خود معامله می‌کنند. موارد استثنایی هم وجود دارد مانند کارمندانی از قبیل مدیرعامل و رئیسان که به دلیل ارزش فوق‌العاده‌ای که برای شرکت دارند، میلیون‌ها درآمد کسب می‌کنند. اکثریت کارمندان بیش از درآمد خود هزینه می‌کنند و درنتیجه، به شدت به کار خود احتیاج دارند و هرگز فرصت آزادی را نخواهند داشت. دلیل اینکه بیشتر افراد شغل دارند این است که نمی‌دانند چگونه می‌توانند همان درآمد را بدون کار کردن برای کسی یا شرکتی  تولید کنند. مهارت‌های کسب‌وکار در مدرسه آموزش داده می‌شود، اما ثروت ساختن نه. حقیقت این است که میلیونر شدن مهارت خاص خودش را دارد و در واقع هیچ ارتباطی با آنچه انجام می‌دهید یا بازاری که در آن کار می‌کنید، ندارد. ثروتمندان از فعالیت‌های بدون سود اجتناب می‌کنند، و این یکی از درس‌های بزرگی است که به تعداد کمی از ما آموزش داده شده است. اگر یک میلیونر نتواند بازدهی قابل‌توجهی از سرمایه خود ایجاد کند، آن را رها می‌کند. ثروتمندان آگاهی فراوانی در مورد پول دارند زیرا می‌دانند تا زمانی که از نظر مالی مستقل نشوند، واقعاً آزاد نیستند. ثروت سریع‌تر از هر چیز دیگری درها را باز و فرصت‌ها را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید کارمند کسی باشید و ثروتمند شوید اما این کار دشوارتر است زیرا کنترل خود را ندارید. این کار را به روش خود انجام دهید زیرا این بخشی از زندگی با شرایط شما است. هر راهی را که انتخاب می‌کنید، افکار و تلاش خود را بر روی ساختن ثروت مالی برای خود و خانواده خود متمرکز کنید.

 

" وقتی شروع به ثروتمند شدن کردم، به این فکر کردم که با این همه پول چه کنم؟ باید یاد بگیرید که ببخشید."

_ تد ترنر

 

  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا می‌توانید میلیونر شوید در حالی که به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار هستید؟
  • تمرین: همین امروز تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید میلیونر شوید. آیا از طریق شغل، فعالیت یا کسب‌وکار پاره‌وقت شما خواهد بود؟ استراتژی خود را به‌صورت مکتوب بیان کنید. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید با استراتژی، میزان رشد خود را افزایش دهید.

 

افراد طبقه متوسط معتقدند که شروع کردن یک کسب و کار ریسک دارد؛ اما ثروتمندان باور دارند که شروع یک کسب و کار سریع ترین راه رسیدن به ثروت است.

 

به افراد عادی در مورد خطرات کارآفرینی هشدار داده شده است. آن‌ها در مورد میزان شکست تحقیق می‌کنند و داستان کسانی را بازگو می‌کنند که پس‌انداز زندگی خود را از دست داده‌اند و تلاش می‌کنند به تنهایی این موضوع را جمع کنند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها پر از اساتیدی هستند که به دانشجویان هشدار می‌دهند که مراقب فریب کسب‌وکارهای شخصی و جذابیت رئیس خود بودن باشند. بهترین‌ها می‌دانند که شغل آزاد سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت است. آن‌ها می‌دانند که بزرگ‌ترین خطر، سرمایه‌گذاری نکردن روی خودشان است. درحالی‌که نرخ شکست در راه‌اندازی کسب‌وکار می‌تواند دلهره‌آور باشد و احتمال از دست دادن پس‌اندازهای زندگی‌تان ترسناک است، اما داشتن زندگی با فراوانی مالی و فرصت‌های بی‌پایان، افراد بزرگ را تشویق می‌کند تا ریسک کنند. آن‌ها می‌دانند که هرچقدر هم که شکست بخورند، روی پای خود خواهند بود. گاهی اوقات آن‌ها با اولین کسب‌وکار خود ثروتمند می‌شوند و گاهی اوقات شکست می‌خورند. راز موفقیت نهایی آن‌ها چیزهایی است که یاد می‌گیرند و شخصیتی است که بعد از شکست به آن تبدیل می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که بهبود می‌یابند و دوباره هوشمندانه‌تر شروع می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که ثروت در نهایت خواهد آمد. بیشتر مردم با ماندن در شغلی با حقوق متوسط و افزایش حقوق سالانه تقریباً زندگی متوسط از نظر اقتصادی را برای خود تضمین می‌کنند. بیشتر افراد، بزرگ‌ترین امیدشان، پس‌انداز کردن است تا بتوانند پس از چهل سال کار بازنشسته شوند، اگر هنوز زنده بمانند و به اندازه کافی سالم باشند که از زمان باقی‌مانده لذت ببرند. اگر هر کارآفرین موفق تصمیم خود را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا جستجوی شغل ، بر اساس توصیه‌های افرادی می‌گرفت که هرگز در کسب‌وکار موفق نبوده‌اند، اکنون آمریکا شامل این تعداد کسب‌وکار کوچک نبود. هر کارآفرین بزرگی می‌داند موفقیت در کسب‌وکار، بیشتر از آنکه به برنامه‌های تجاری، صورت‌های سود و زیان و جریان نقدی مربوط باشد، با خودِ فرد ارتباط دارد. پشتکار، تمرکز و اشتیاق به حل مشکل، سه امر نامشهود موفقیت است که اغلب نادیده گرفته می‌شوند اما بزرگان می‌دانند که همه این‌ها برای موفقیت بسیار مهم هستند. به همین دلیل، بیشتر مردم به دنبال امنیت هستند و افراد بزرگ به راه‌اندازی کسب‌وکار و ساختن ثروت ادامه می‌دهند.

 

" پول برای کسانی که قوانین ساده حاکم بر کسب آن را درک می‌کنند، فراوان است."

_ جورج کلاسون

 

  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا در حالی که در یک کار تمام‌وقت مشغول به کار هستید، آنچه برای شروع و ایجاد یک کسب‌وکار لازم است را دارید؟
  • تمرین: در چند روی آینده کمی تحقیق کنید و به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار کوچکی باشید که از آن لذت می‌برید. از کتاب‌فروشی محلی دیدن کنید و متوجه شوید که به‌طور طبیعی به سمت چه موضوعاتی گرایش دارید. کسب‌وکار را با قلب خود انتخاب کنید و سپس آن را با عقل خود اداره کنید.

 


The fastest way to get rich is to start business

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها