تلاش برای برد

 

 


تلاش برای برد

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط بازی می‌کنند که نبازند؛ اما ثروتمندان برای بردن تلاش می‌کنند.

 

از آنجایی که آسایش و امنیت اولویت اصلی افراد طبقه متوسط است، آن‌ها ناخودآگاه(و گاهی آگاهانه) با حداقل تلاش زندگی می‌کنند و به هر قیمتی از ریسک کردن دوری می‌کنند. یک طنز قدیمی در مورد بیشتر آن‌ها وجود دارد که می‌گوید وقتی آن‌ها می‌میرند توسط سنت پیتر(یکی از دوازده حواری عیسی مسیح) و فرشتگان مورد استقبال قرار می‌گیرند و به خاطر سالم بودن در زمان مرگ به آن‌ها تبریک گفته می‌شود. بزرگان به دنبال ریسک می‌روند. آن‌ها آگاهانه زندگی خود را در شب، برنامه‌ریزی و در روز، اجرا می‌کنند. این افراد متفکران انتقادی هستند که می‌دانند روز های کمی برای زندگی کردن باقی‌مانده  و زمان همیشه در حال حرکت است. از آنجایی که پایان نزدیک است، آن‌ها می‌دانند که چیزی برای از دست دادن ندارند. آن‌ها بدون ترس، فرصت‌های خود را امتحان کرده و زندگی می‌کنند و در طول یک سال، بیشتر از شکست های بیشتر مردم که در کل مدت زمان زندگی خود تجربه می‌کنند، شکست می خورند. شکست های آن‌ها بزرگ و موفقیت هایشان بزرگتر است. آن‌ها بزرگ زندگی می‌کنند و هر روز صبح با احساس هیجان و انتظار از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که فردا ثروتمندتر از امروز خواهند بود و ثروتشان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با به حداقل رساندن خطر ریسک، شانس های بزرگ‌تری داشته باشند. هر موفقیتی سطح جدیدی از اعتمادبه‌نفس برای آن‌ها ایجاد می‌کند، که آن‌ها را تشویق می‌کند تا ریسک‌های بزرگ‌تری را انجام دهند، زیرا میدانند در صورت شکست، مهارت و دانش لازم برای جبران کردن و بهبودی را دارند. بنابراین در حالی که افراد طبقه متوسط برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و رویای راحت بودن را در سر دارند، ثروتمندان در فراوانی زندگی می‌کنند و حتی رویای رسیدن به سطوح بالاتر را نیز در سر می‌پرورانند.

 

" اینکه برخی ثروتمند می‌شوند، نشان می‌دهد که دیگران نیز ممکن است ثروتمند شوند و دلیل کسب ثروت، فعالیت در صنعت و سرمایه‌گذاری است."

_ آبراهام لینکن

 

  • منبع ثروت: طلاق و پول: نحوه اتخاذ بهترین تصمیمات مالی در طول طلاق؛ نوشته‌شده توسط ویولت وودهاوس و دیل فترلینگ
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا برای بردن بازی می کنید یا بازی می کنید که نبازید؟
  • تمرین: تصمیم بگیرید تا زمانی که هنوز فرصت دارید، به سمت رویاهای خود بروید. یادتان باشد که بالاخره روزی وقتتان تمام می‌شود.

 

افراد طبقه متوسط توقعات مالی خود را پایین می آورند تا هرگز ناامید نشوند؛ اما ثروتمندان توقعات مالی خود را بالا می برند تا همیشه هیجان زده باشند.

 

به بیشتر مردم توسط برخی کارشناسان آموزش داده می‌شود که توقعات خود را پایین بیاورند و بسیاری از مردم به این امر اعتقاد دارند. روانشناسان و سایر متخصصان بهداشت روان، معمولا به افراد توصیه می‌کنند که انتظارات کمی از زندگی خود داشته باشند تا ناامید نشوند. استاد روانشناسی من در دانشگاه به همه دانشجویانش همین توصیه را می‌کرد. فعالان در سطح جهانی این افراد را جنایتکاران حداقلی می‌دانند. هیچ کس با این روش ثروتمند نمی‌شود و بدون انتظارات بزرگ، رؤیاهایش را زندگی نخواهد کرد. خرد باستانی می گوید آنچه را که انتظار دارید به دست می آورید، با این حال بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند زندگی خود را به حد معمولی طبقه متوسط محدود کنند تا از خود در برابر شکست محافظت کنند. هر ثروتمندی که در طول بیست‌وشش سال گذشته با او مصاحبه کردم، شکست های زیادی داشته است. بیشتر آن‌ها مبالغ هنگفتی را از دست داده اند. بزرگان می‌دانند که شکست، پیش‌نیاز یک موفقیت بزرگ است. رسیدن به ثروت بزرگ با یک انتظار غیرواقعی توسط یک فرد غیرمنطقی آغاز می‌شود. بسیاری از روانشناسانی که زندگی افراد موفق را مطالعه می‌کنند، به این نتیجه می‌رسند که آن‌ها خاص و منحصربه‌فرد هستند، بنابراین توصیه‌هایی که برای آن‌ها مفید است شاید برای بقیه ما کارساز نباشد. تحقیقات من ثابت می‌کند که تفاوت اصلی بین طبقه متوسط و میلیونرهای خودساخته در نحوه تفکر آن‌ها است. یک گروه زندگی را به عنوان یک مبارزه همیشگی، و گروه دیگر آن را به عنوان یک بازی می بینند. ثروتمندان هرگز از بالا بردن سطح توقع خود دست نمی کشند زیرا آن‌ها هیجان بازی را دوست دارند. هرچه بیشتر هیجان‌زده می‌شوند، سخت‌تر کار می‌کنند و بیشتر موفق می‌شوند. در همین حال، افراد طبقه متوسط به مبارزه و دست و پا زدن ادامه می‌دهند و با ناامیدی ملایم زندگی می‌کنند.

 

" هیچ کس فراتر از باور های خود موفق نمی‌شود مگر اینکه با برخی ایده‌های نا ممکن شروع کند."

_ رالف چارل

 

  • منبع ثروت: کتاب پول برای فریلنسرها، پاره وقت‌ها و خود اشتغال‌ها: تنها سیستم مالی شخصی برای افراد با مشاغل نه چندان منظم؛ نوشته‌شده توسط جوزف دآگینز و دنیس کایرنان
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا توقعات مالی خود را به اندازه کافی بالابرده‌اید؟
  • تمرین: اهداف مالی خود را دوباره بررسی کنید و آن‌ها را حداقل 50% افزایش دهید، حتی اگر ایده‌ای برای رسیدن به آن‌ها ندارید. این شمارا مجبور می‌کند که تفکر و توقعات خود را گسترش دهید.

 


Try to win

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها