تعیین اهداف در بازه‌ی زمانی مشخص

   

 


تعیین اهداف در بازه‌ی زمانی مشخص

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط از درجات تحصیلی رسمی استقبال می‌کنند؛ اما ثروتمندان از هر نوع آموزشی که آنها را ثروتمندتر می‌کند، استقبال می‌‌کنند.

 

بیشتر مردم معتقدند آموزش رسمی تنها آموزشی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا موفق شوند. وقتی می‌خواند پول بیشتری به دست آورند، شرکت‌هایشان آن‌ها را تشویق می‌کنند که به کالج برگردند و مدرک فوق‌لیسانس یا دکتری در مدیریت بازرگانی بگیرند. کارفرمایان بیشتر مایل به پرداخت هزینه برای این مدارک تحصیلی هستند. این یکی از ناکارآمدترین استراتژی‌ها برای افزایش درآمد است. کارآمدترین و سودآورترین کار، پیدا کردن راه‌حل برای مشکلی است که کسی قادر به حل آن نیست و فروختن آن راه‌حل. هرچقدر مشکل بزرگ‌تر باشد، درآمد بیشتر می‌شود. این سنگ بنای هر ثروت بزرگی است. گاهی اوقات آموزش بیشتری لازم است و آن‌وقت است که متفکران در سطح جهانی به هر شکلی از آموزش روی می‌آورند که به آن‌ها دانش لازم برای رسیدن به آنچه می‌خواهند را بدهد. گاهی اوقات آن‌ها آن را در کلاس دانشگاه پیدا می‌کنند، اما بیشتر اوقات به افرادی مراجعه می‌کنند که کاری را که می‌خواهند خودشان انجام دهند را قبلاً انجام داده‌اند. به همین دلیل است که سمینارهای توسعه شخصی و حرفه‌ای طی سال‌های گذشته بسیار محبوب شده‌اند. سخنرانان، نویسندگان و مربیانی که این برنامه‌ها را رهبری می‌کنند معمولاً در زمینه خود به موفقیت چشم‌گیری دست‌یافته‌اند و آمده‌اند تا اسرار خود را با دیگران که مایل به انجام همین کار هستند، در میان بگذارند. برخی از افراد ثروتمند مشتاق، به سازمان‌های بازاریابی ارجاعی یا فروش مستقیم می‌پیوندند تا در هنگام تحصیل، در سطح جهانی در زمینه کارآفرینی کسب درآمد کنند.این یک روش غیرمتعارف و درعین‌حال بسیار مؤثر برای یادگیری از افراد ثروتمند باهوشی است که ثروت شخصی خود را جمع کرده‌اند. افراد ثروتمند و جاه‌طلب نیز علاقه‌مند به خودآموزی از طریق استفاده از کتاب‌ها، فایل‌های صوتی و هرگونه مطلب آموزشی دیگری هستند. آن‌ها با مصاحبه با افراد موفق در حوضه‌شان، خود را آموزش می‌دهند. آن‌ها مربیان و مشاوران شخصی استخدام خواهند کرد. آن‌ها برای تحقق رؤیاهای خود از هر نوع آموزش موجود استفاده می‌کنند و برای تأیید سرمایه‌گذاری خود نیازی به مدرک یا گواهی پایان تحصیلات ندارند. درحالی که افراد طبقه متوسط تمایل دارند خود را به آموزش رسمی محدود کنند، بهترین‌ها آغوش خود را برای هر چیزی که آن‌ها را به اهدافشان نزدیک می‌کند، باز می‌کنند.

 

" آن‌ها به اندازه کافی می‌دانند که چگونه یاد بگیرند."

_ هنری آدامز

 

  • منبع ثروت: زندگی مالی داشته باشید: امور مالی شخصی در دهه بیست و سی‌سالگی؛ نوشته شده توسط بث کوبلینر
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: روزانه برای آموزش بیشتر خود برای ثروتمند شدن، چه می‌کنید؟
  • تمرین: به یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای یا فروش مستقیم بپیوندید تا نحوه فروش محصولات، استخدام افراد و تشکیل تیم را بیاموزید. در مورد نحوه تفکر و عملکرد افراد ثروتمند از طریق مشاهده کردن بهترین افراد در این شرکت‌ها بیشتر از هر جای دیگری خواهید آموخت.

 

افراد طبقه متوسط اهداف خود را با عجله مشخص می‌کنند؛ اما ثروتمندان اهداف خود را در بازه‌ی زمانی مشخص، تعیین می‌کنند.

 

یک فرد معمولی خیلی چیزها را با تمام وجود می‌خواهد. افراد بزرگ با تمام وجود روی یک هدف اصلی در زمانی خاص تمرکز می‌کنند. من در گذشته از هزاران نفر در مورد اهدافشان نظرسنجی کرده‌ام و تنها سه درصد از آن‌ها به اندازه کافی خاص هستند که می‌توانند سطح انرژی ذهنی مورد نیاز برای موفقیت قابل‌توجه را ایجاد کنند. متفکران سطح جهانی فقط روی مهم‌ترین هدف موردنظر خود تمرکز می‌کنند و مهلتی را برای دستیابی به آن تعیین می‌کنند. میلیونرهای خودساخته این‌گونه خلق می‌شوند. درحالی‌که بیشتر مردم انرژی ذهنی و نبوغ خلاق خود را روی اهداف، پروژه‌ها و سرگرمی‌های مختلف، پراکنده می‌کنند، ثروتمندان بر کسب درآمد تمرکز می‌کنند. اگر کاری که انجام می‌دهند پولی به همراه نداشته باشد، از انجام آن دست می‌کشند. هنگامی‌که آن‌ها مقدار پول موردنظر خود را به دست آوردند، با آزادی می‌توانند تمرکز خود را به سمت اهداف دیگر هدایت کنند. تعهد و سفت و سختی آن‌ها در ساختن یک امپراطوری مالی، تقریباً موفقیت آن‌ها را تضمین می‌کند. افراد طبقه متوسط نیز توانایی تمرکز یکسانی با افراد سطح جهانی دارند اما آن‌ها فاقد باورهای لازم هستند که آن‌ها و هدف‌هایشان را روی غلتک بیندازد. هیچ جادویی در این فرایند وجود ندارد اما شما باید باور داشته باشید که این شدنی است وگرنه هرگز آن‌قدر روی خودتان شرط‌بندی نخواهید کرد که تا زمان موفقیت ادامه دهید. بدون تردید، باورها ستاره نمایش هستند. اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم باورها قدرت ثروتمند کردن شما را دارند به شرطی که عمل شما از باورهای شما پیروی کند. ثروتمندان همیشه این را می‌دانند و به استفاده کردن از آن این‌قدر ادامه می‌دهند تا آنچه را که از زندگی می‌خواهند به دست آورند.

 

" شما باید عادت کنید که بر اساس یک هدف مشخص فکر کنید."

_ جان هنری پترسون

 

  • منبع ثروت: لطفاً پول بفرستید راهنمای بقای مالی برای جوانان؛ نوشته شده توسط دارا دوگوای
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: از یک تا هفت، چقدر به ثروتمند شدن متعهد هستید؟
  • تمرین: مقدار دقیق پولی که می‌خواهید در دوازده ماه آینده به دست آورید  را بنویسید.

 


Setting goals in a specific time frame

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها