کسب درآمد راهی برای کنترل مشکلات

 

 


کسب درآمد راهی برای کنترل مشکلات

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط معتقدند هر چقدر پول بیشتری دربیاورید، مشکلات بیشتری خواهید داشت؛ اما ثروتمندان معتقدند که هرچقدر پول بیشتری در بیاورید، مشکلات کمتری خواهید داشت. 

 

یک افسانه دیگر در میان بیشتر افراد وجود دارد که میلیونرها معتاد به کار هستند و با مشکلات زیادی سر و کار دارند و وقت آن را ندارند که از زندگی لذت ببرند. این یک بهانه دیگری است که بیشتر مردم با آن، بازنده بودنِ خود را توجیه می‌کنند. انگار آن‌ها با جذاب ندیدن موفقیت به دنبال دلیلی برای جلوگیری از موفق شدن هستند. این نکته درست که بسیاری از میلیونرها معتاد به کار هستند اما بیشتر آن‌ها عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند و آن را کار در نظر نمی‌گیرند. یک تفاوت جزئی بین بازی و کار برای ثروتمندان خود ساخته وجود دارد. آن‌ها بیشتر برای برتری و تفاوت تلاش می‌کنند. این افراد از حل کردن مشکلات لذت می‌برند زیرا آن‌ها مجذوب شغل خود شده و عاشق فعالیت در آن هستند. زمانی که شما یک میلیون هستید و از حل کردن مشکلات خسته شده‌اید، به فرد دیگری پول می‌دهید تا آن را برای شما حل کند. بیشتر این گزینه را ندارند. بنابراین در واقع یک فرد متوسط با این احتمال روبه‌رو است که نسبت به افراد ثروتمند باید مشکلات بیشتری را در روز حل کند. توانایی آن‌ها در پرداخت پول به دیگران برای حل مشکلاتشان، آن‌ها را آزاد می‌کند تا بر روی زمینه‌های مهم‌تر و پرسودتری در کسب‌وکارشان تمرکز کنند. پول به ثروتمندان کنترل همه جانبه ی کسب‌وکار و زندگی‌شان را می‌دهد. هرچقدر پول بیشتری داشته باشند، مشکلات کمتری وجود دارد که شخصاً باید آن را حل کنند. درحالی‌که بیشتر مردم شب بیدار هستند و با مشکلات زیادی سر و کار دارند، میلیونرها در خواب عمیق هستند و می‌دانند از همه‌چیز مراقبت می‌شود. پارادوکس جالب این است که افراد طبقه متوسط بی‌خواب هستند زیرا نگران همه‌ی این مشکلات هستند و به سختی پول کافی برای زنده ماندن درمی‌آورند، درحالی‌که یک میلیونر اصلاً نگران نیست و ثروت زیادی به دست می‌آورد. این موضوع به مدت 200 سال است که در آمریکا اتفاق می‌افتد و افراد طبقه متوسط همچنان اهمیت ثروتمند بودن را انکار می‌کنند.

 

" موفقیت یعنی نگرانی در مورد هر چیزی در جهان به جز پول."

_ جانی کش

 

  • منبع ثروت: عقل سلیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک( نسخه دهم سالگرد)؛ نوشته‌شده توسط جان بویل
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: چقدر از مشکلاتتان با داشتن پول کافی حل می‌شود؟
  • تمرین: فهرستی از همه مشکلات بزرگتان تهیه کنید و آن‌ها را به دو گروه تقسیم کنید: مشکلاتی که با پول حل می‌شوند و مشکلاتی که با پول حل نمی‌شوند.

 

افراد طبقه متوسط معتقدند ثروتمندان در مورد پول وسواس دارند؛ اما ثروتمندان معتقدند، افراد پولدار در مورد موفقیت وسواس دارند. 

 

مردم عادی معتقدند که وسواس کلمه بدی است. حقیقت این است که افراد ثروتمند یک وسواس سالم در مورد چیزی که می‌خواهند دارند که شامل پول هم می‌شود. مادی‌گرا بودن تنها بخشی از انگیزه‌ی آن‌ها است، قوی‌ترین انگیزه برای بیشتر آن‌ها، آزادی این است که می‌توانند هر کاری را که می‌خواهند در هر زمانی که می‌خواهند انجام دهند. افراد ثروتمند، کار و زندگی را مانند یک بازی می‌بینند. بازی‌ای که دوست دارند در آن پیروز شوند. این دلیلی است که میلیونرها هر روز سرکار می‌روند و موفقیت بعدی را دنبال می‌کنند. پول برای این افراد چیزی بیشتر از معیاری نیست که به آن‌ها بگوید چه زمانی به آخرین هدف خود رسیده‌اند. بیشتر پولی که ثروتمندان به دست می‌آورند به مؤسسات خیریه و وارث‌هایشان می‌رسد. سخت است که در مورد پول وسواس داشته باشید و آن را خرج کنید. این موضوع بیشتر به دستاورد و موفقیت مربوط است. این به این معنی نیست که وسواس در ثروت هیچ مشکلی ندارد، فقط، انگیزه اصلی اکثر میلیونرها رسیدن به ارزش مشخصی نیست. این عدد برای هر کسی متفاوت است، اما پدیده یکی است. برنده‌ها دوست دارند ببرند و با نشاطی که بعد از پیروزی تجربه می‌کنند هرگز پیر نمی‌شوند. بیشتر مردم این را نمی‌فهمند زیرا هیچ‌وقت پول کافی نداشته‌اند که این امر را اولویت دوم زندگی خود قرار دهند. سخت است که زندگی را یک بازی ببینید وقتی که نمی‌توانید اقساط وام خود را بپردازید. ثروتمندان در به دست آوردن چیزی که می‌خواهند استاد هستند. هدف شماره یک آن‌ها ایجاد یک دارایی خالص قابل توجه است تا بتوانند تمرکز خود را به کارهای سطح بالاتر مانند رشد شخصی، آزادی زمان و بشر دوستی تغییر دهند. این موضوع به آن‌ها این امکان را می‌دهد که سبک زندگی داشته باشند که اکثر مردم فقط رویای آن را می‌بینند و سطحی از رضایت شخصی را تجربه کنند که حتی نمی‌توان تصورش را کرد.

 

" زندگی یک بازی است. پول ابزار حفظ امتیازات خود در این بازی است."

_ تد ترنر

 

  • منبع ثروت: درک وال استریت(نسخه پنجم) نوشته شده توسط جفری لیتل و لوسین رودز
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: از یک تا هفت، تمایل شما برای موفقیت چقدر قوی است؟
  • تمرین: به آنچه می‌خواهید فکر کنید، برای به دست آوردن آن چه چیزی حاضرید قربانی کنید؟ نظم و انضباط و فداکاری شما باید با خواسته شما مطابقت داشته باشد.

Making money is a way to control problems


Making money is a way to control problems

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها