امن‌ترین راه برای کسب درآمد چیست؟

 

 


امن‌ترین راه برای کسب درآمد چیست؟

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

افراد طبقه متوسط معتقدند داشتن شغل، امن ترین راه برای کسب پول است؛ اما ثروتمندان باور دارند که عملکرد عالی، امن ترین راه برای کسب درآمد است.

 

بیشتر افرادی که در آمریکا بزرگ می‌شوند با این پیام بمباران می‌شوند: تحصیلات خوبی داشته باشید تا بتوانید شغل خوبی پیدا کنید. این توصیه جالبی است که در کشوری گفته می‌شود که بر اساس آرمان‌های استقلال، کارآفرینی و آزادی تأسیس شده است. این موضوع به این معنی نیست که هیچ فرد ثروتمندی وجود ندارد که برای دریافت حقوق خود به ساعت، تلاش نکند اما برای بیشتر آن‌ها، این روش، کند ترین مسیر برای رسیدن به موفقیت و ثروت است که البته به عنوان ایمن‌ترین راه تبلیغ می‌شود. حقیقت این است که داشتن یک شغل، امن‌تر از داشتن یک تجارت نیست. هرچقدر هم که این امر، غیرمعمول به نظر برسد، افرادی که برای خودکار می‌کنند این قدرت را دارند که به‌طور فعال به دنبال تجارت و افزایش درآمد به‌دلخواه خود باشند. آن‌ها می‌توانند به مدت زیاد یا به مدت کم و هرچقدر که می‌خواهند کار کنند. و هر وقت که بخواهند می‌توانند مسیر شرکت را تغییر بدهند. آن‌ها تابع مدیریت یا سیاست شرکتی نیستند. افرادی که شغل مستقل و آزاد دارند، خودشان سرنوشت خود را می‌سازند. درحالی که افراد طبقه متوسط به دلیل امنیت، سمت مشاغل جذب می‌شوند، افراد ثروتمند می‌دانند که تنها راه امن، مهیاکردن هر سرویس یا محصولی است که توانایی اجرای آن را داشته باشند. مهم نیست چه کسی چک حقوق شما را امضا می‌کند، موفقیت‌های مالی شما همیشه بستگی به سطح خدماتی دارد که ارائه می‌کنید و اینکه به چند نفر آن را ارائه می‌دهید. بزرگان می‌دانند چیزی امن‌تر از این در اقتصاد بازار آزاد وجود ندارد. اینجا جایی است که افراد ثروتمند فرصت‌های ثروتمند شدن را تصاحب می‌کنند در حالی که افراد طبقه متوسط تلاش متوسط می‌کنند و پشت ساختار شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند قایم می‌شوند. افرادی که با کار کردن برای دیگران ثروتمند می‌شوند، درصد کمی دارند. سریع‌ترین راه ثروتمند شدن، این است که برای خودتان کار کنید و میزان درآمدتان را خودتان تعیین کنید. بهترین شکل امنیت، داشتن میلیون‌ها دلار در بانک است. ثروتمندان از این موضوع بهره می‌برند، درحالی که افراد طبقه متوسط در حاشیه منتظر می‌مانند و به خاطر از دست دادن پول‌های کمی که دارند، وارد بازی نمی‌شوند. در همین حال، ثروتمندان بیشتر از پولی که افراد معمولی در طول زندگی خود به دست می‌آورند را در یک سال کسب می‌کنند و دلیل اصلی آن بی‌تمایلی نسبت به امنیتی است که افراد طبقه متوسط برای خود ساختند که در حقیقت وجود ندارد.

 

" بسیاری از مردم به جای فرصت‌ها، به امنیت فکر می‌کنند؛ به نظر می‌رسد که آن‌ها بیشتر از زندگی می‌ترسند تا مرگ"

_ جیمز برایان

 

  • منبع ثروت: میلیون یک‌دقیقه‌ای اثر مارک ویکتور هانسن و رابرت آلن
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا فرصت ثروتمند شدن خود را با احساس امنیت کاذب معامله می‌کنید؟
  • تمرین: یک ارزیابی شخصی و حرفه‌ای بر امور مالی و شغل خودتان انجام بدهید؛ ممکن است متوجه شوید که راه‌اندازی یک کسب‌وکار کمتر از آن چیزی که فکر می‌کنید ریسک دارد.

 

افراد طبقه متوسط به کمبود پول اعتقاد دارند؛ اما ثروتمندان باور به فراوانی پول دارند.

 

در کودکی، همه ما این ضرب‌المثل را شنیده بودیم که " پول روی درخت رشد نمی‌کند." این نگرش باعث می‌شود مردم باور کنند که کسب درآمد سخت است و مقدار محدودی از آن وجود دارد. ثروتمندان می‌دانند رابطه مردم با پول به جای آنکه مبنی بر فراوانی باشد، مبنی بر ترس است. به بیان دیگر، از زمانی که انسان پای خود را بر روی زمین گذاشت، مشکلاتی داشت که نیازمند حل شدن توسط ایده‌های خلاقانه بوده است و هرچقدر افراد مشکلات بیشتری را حل کنند، ثروتمندتر می‌شوند. بنابراین هنگامی‌که مردم معمولی این باور ناقص و غلط را دارند که پول کمیاب ، و کسب آن سخت است، ثروتمندان بر این باورند که پول فراوان است و به دست آوردن آن به آسانی حل یک مشکل از طریق فکر مداوم و خلاقانه است. به همین دلیل تفکر افراد ثروتمند، ارزشمندترین مهارتی است که شما می‌توانید آن را کسب کنید. بیشتر مردم نسل به نسل این‌طور شرطی شده‌اند که پول جمع کنند و دعا کنند که تا قبل از مرگشان تمام نشود. این استراتژی "بازی برای از دست ندادن" زندگی پر از ترس و کمبود را تضمین می‌کند. ثروتمندان این را احمقانه می‌دانند اما برای کسانی که تفکرشان مبنی بر ترس است و اصلی‌ترین اولویتشان امنیت و راحتی است، کاملاً منطقی است. این استراتژی، امید کمی برای جمع‌کردن دارایی قابل توجه ارائه می‌دهد و تعداد کمی از افراد می‌فهمند که سال‌ها پیش ، زمانی که یک سری از اعتقادات افراد طبقه متوسط را قبول کردند که آن‌ها را برای همیشه محدود می‌کرد، قبر مالی خودشان را کندند. افراد طبقه متوسط فکر می‌کنند که ثروتمند شدن در درجه اول بیرونی است، در حالی که افراد ثروتمند می‌دانند که این یک بازی درونی است. افراد بسیار کمی با به کار گرفتن آگاهی مبتنی بر ترس و کمبود پول، ثروتمند شده‌اند. آن‌ها به‌ندرت از آن لذت می‌برند زیرا همیشه به خاطر از دست دادن آنچه دارند به شدت می‌ترسند. تفکر مبتنی بر ترس خود را به هر آنچه در ذهن شما وارد می‌شود متصل می‌کند. خبر خوب این است که تفکر مبتنی بر عشق و فراوانی هم همین کار را می‌کند، بنابراین ترفند این است که خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که به فراوانی و نامحدود بودن پول باور داشته باشید. این فلسفه این موضوع را تائید و اثبات می‌کند که پول از حل کردن مشکلات جریان می‌یابد، مشکلات نامحدود هستند بنابراین باید پول هم نامحدود باشد. به‌محض این‌که تأثیر این فلسفه را درک کردید و آن را در آگاهی خود ادغام کردید، در مسیر زندگی پر رونق اقتصادی هستید که بیشتر مردم آن را فقط در فیلم‌ها می‌بینند.

 

" اگر فردی نگرش خود را نسبت به پول به طور کامل اصلاح کند، تقریباً تمام زمینه‌های دیگر زندگی او درست می‌شود."

_ بیلی گراهام

 

  • منبع ثروت : شاهانه خرج کن، ثروتمندانه زندگی کن اثر میشل سینگلتری
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا معتقدید که می‌توانید هرچقدر که دوست دارید پول در بیاورید؟ اگر نه، چرا؟ اگر بله، آیا اقدامات و رفتارتان نشان‌دهنده این باور است؟
  • تمرین: چقدر پول برای شما کافی است؟ مبلغ موردنظر خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه‌ای تهیه کنید. شما همیشه می‌توانید طرح و برنامه‌تان را با توجه به رشدتان تغییر دهید و آن را تنظیم کنید.

 


What is the safest way to earn money

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دیدگاه‌ها