ثروتمندان به چه چیزی معتقدند 

 

 

 

 


ثروتمندان به چه چیزی معتقدند 

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

 

افراد طبقه متوسط معتقدند میلیونر ها کلاهبردار هستند؛ اما افراد ثروتمند معتقدند که ثروتمندان جاه طلب و بلند پرواز هستند.

 

بیشتر مردم در دوران کودکی‌شان از والدین خود، معلمین و مربیان یاد گرفته‌اند که افراد ثروتمند،از طریق کلاهبرداری و فریبکاری به ثروت می‌رسند. این یکی از بهانه‌های است که مردم برای عدم موفقیت مالی‌شان، خود را با آن توجیه می‌کنند. افراد ثروتمند می‌دانند که اکثر ثروت‌ها از طریق جاه‌طلبی، انگیزه و طرز فکر ساخته‌شده‌اند. در هر جامعه اقتصادی مردمانی هستند که غیرقانونی و غیراخلاقی پول درمی‌آورند، اما درصد کلاهبرداران در طبقات بالاتر، تفاوتی با درصد کلاهبرداران در طبقات پایین‌تر ندارد. بیشتر مردم به دلیل اینکه تمایل ندارند مسئولیت همه نتایج خود را به عهده بگیرند، مشتاق هستند که افراد موفق‌تر جامعه را مورد انتقاد قرار دهند و موفقیت‌های آن‌ها را کوچک نشان دهند و این‌گونه متوسط بودن خود را توجیه کنند. متأسفانه، آن‌ها این اشتباه را به فرزندان خود منتقل می‌کنند و این باور با گذشت هر نسل قوی‌تر می‌شود. در همین حال، ثروتمندان مسئولیت کامل نتایج خود را بر عهده می‌گیرند و انرژی ذهنی خود را به سمت ثروتمند شدن هدایت می‌کنند. آن‌ها   به‌جای هدر دادن قدرت ذهنی‌شان برای تراشیدن بهانه، از آن برای توسعه خلاقیت خود و حل مشکلات بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. درحالی‌که افراد طبقه متوسط از دلایل بی‌ارزش برای اثبات استدلال خود علیه ثروتمندان استفاده می‌کنند، میلیونرها به‌سختی مشغول فکر کردن به ایده‌های جدید هستند. گروهی بر بهانه‌جویی و سرزنش تمرکز می‌کنند،گروه دیگر عمل می‌کنند و نتایج زحماتشان را می‌بینند. آیا چیز عجیی است که افراد طبقه متوسط درجا می‌زنند و میلیونرها ثروتمندتر می‌شوند؟ ثروتمندان خود ساخته اعتمادبه‌نفس دارند و از فکر و پشتکارشان برای رسیدن به چیزی که می‌خواهند استفاده می‌کنند. جاه‌طلبی آن‌ها از همین مسئله می‌آید. حالا سؤال این است: آیا به این موضوع باور دارید؟ اگر این‌طور است، شما در مسیر ثروت هستید؛ اگر نه، تصمیم بگیرید آن را بپذیرید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اعتماد داشتن به خودت و توانایی‌هایت تو را ثروتمند نمی‌کند اما تو را به‌سوی عمل کردن هدایت می‌کند.

 

"من یک آدم سرسخت و بلندپرواز هستم و دقیقاً می‌دانم که چه می‌خواهم. اگر این من را آدم عوضی نشان می‌دهد، مهم نیست"        

_ مدونا

 

  • منبع ثروت: وال‌استریت چگونه کار می‌کند اثر دیوید اسکات                    
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا میزان بلندپروازی شما با آرزوی ثروتمند شدنتان هماهنگ است؟                                                                   
  • تمرین: از سه نفر از نزدیک‌ترین دوستان خود این سؤال را بپرسید: از 1 تا 7 به بلندپروازیتان چه نمره ای می‌دهند؟ اگر حداقل 6 نیستید، شانس کمی برای ثروتمند شدن دارید.                                                                      

 

افراد طبقه متوسط معتقدند ساختن ثروت کاری است که باید به تنهایی انجام دهند؛ اما ثروتمندان معتقدند ایجاد ثروت نتیجه تلاش گروهی است.

 

بیشتر مردم معمولاً ساعت 9 وارد محیط کار می‌شوند و ساعت 5 خارج می‌شوند. آن‌ها برای نتیجه تلاش‌های فردی خود دستمزد دریافت می‌کنند. این موضوع ارزش آن‌ها را برای یک سازمان محدود می‌کند. افراد ثروتمند می‌دانند که برای ایجاد ثروت نیاز به تیم است ؛ سپس آن‌ها بیشتر تلاش خود را بر روی یافتن افراد مناسب متمرکز می‌کنند که توسط آن‌ها بتوانند باعث بهتر شدن و سریع شدن افکار و کارهایشان شوند. بزرگ‌ترین نتایج از طریق مشارکت‌های ذهنی و فیزیکی تیمی در سطح جهانی ساخته می‌شوند. ثروتمندان خود را به‌عنوان رهبران تیم می‌بینند. این تیم شامل کارمندان، شرکا و کارفرمایان خارجی می‌شود. آن‌ها تیم خود را گرد هم می‌آورند و با توجه به استراتژی و برنامه‌ریزی‌شان، حرکت و کار های تیمشان را هماهنگ می‌کنند. درحالی‌که بیشتر مردم علاقه‌مند به گرفتن اعتبار شخصی برای نتایجی که به دست آوردند هستند، افراد بزرگ با خوشحالی به تیم خود اعتبار می‌دهند و ترجیح می‌دهند به‌جای شناخت شخصی، به سود بیشتر برسند. بنابراین همان‌طور که افراد طبقه متوسط با افتخار جوایز و مدال‌های طلایی خود را به نمایش می‌گذارند، افراد ثروتمند پاداش خود را در پیشرفت تیمشان می‌بینند. یک گروه راضی به راحت بودن هستند و گروه دیگر راضی به ثروتمند بودن. یکی از تفاوت‌های عمده به این برمی‌گردد که افراد ثروتمند تمایل دارند که یک تیم بسازند و اعتبار خود را به اشتراک بگذارند. از آنجا که افراد طبقه متوسط درآمد زیادی ندارند و فقط آرزوی آن را دارند، بیشتر بر من متمرکز هستند تا نتیجه.( به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها بیشتر خودخواه هستند تا نتیجه گرا.) افراد بزرگ می‌خواهند برنده شوند و بیشتر از آن مایل‌اند که در ازای سود، روحیه هم‌تیمی‌هایشان را تغذیه کنند. 

 

"کار تیمی آنقدر مهم است که تقریباً غیرممکن است بدون اینکه در آن مهارت داشته باشید، به اوج توانایی‌های خود برسید و ثروتی را که می‌خواهید به دست آورید."

_ برایان تریسی

 

  • منبع ثروت: راهنمای کامل احمق‌ها برای کسب درآمد در وال‌استریت نوشته‌شده توسط کریستی هدی 
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: آیا مایل اید که به رسمیت شناختن را با پول معاوضه کنید؟  
  • تمرین: یک پروژه مهم که قرار بوده به‌تنهایی انجامش دهید را انتخاب کنید و برای آن یک تیم جمع‌آوری کنید تا به شما در آن کمک کنند.                    

 

افراد طبقه متوسط نگران پول هستند؛ اما افراد ثروتمند درباره پول رویا پردازی می کنند.

 

یک فرد از طبقه متوسط زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد پول می‌کند و درعین‌حال اهمیت آن را انکار می‌کند. بیشتر مردم در دوران کودکی‌شان شرطی شده‌اند که بگویند: من به پول اهمیتی نمی‌دهم. ثروتمندان خیلی زود از این پیام‌ها و باورهای محدودکننده عبور می‌کنند و روی به دست آوردن ثروت خود تمرکز می‌کنند، بیشتر به این دلیل که نگران آن نیستند. آن‌ها بعد از اینکه ثروت را به دست آوردند، به کارشان ادامه می‌دهند زیرا آن‌ها عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند. آن‌ها برای جمع‌آوری طلا و نقره حریص نیستند، زیرا ثروتمندان یاد گرفته‌اند که طلا و نقره دارایی کوچکی در برابر کار هایی که پول می‌تواند انجام دهد هستند. ثروتمندان متواضع سبک زندگی ساده‌ای نسبت به همتایان میلیاردر خود دارند، مگر اینکه اشتهای داشتن جت شخصی و آثار هنری را داشته باشند. به‌طور خلاصه، ثروتمندان می‌دانند که تنها بخشی از زندگی خوب را می‌توان خرید؛ بخش قابل‌توجه این پازل، آرامش خاطر و نداشتن ترس است که همه این‌ها با ثروتمند شدن به وجود می‌آیند. این موضوع ذهن آن‌ها را قوی و آن‌ها را قادر می‌سازد تا انرژی ذهنی خود را به سمت ایجاد ایده‌های جدیدی هدایت کنند که ثروت بیشتری برای آن‌ها به ارمغان آورد. بنابراین درحالی‌که افراد طبقه متوسط از نظر ذهنی در افکار ترس و کمبود غرق‌شده‌اند، ثروتمندان با ذهنیتی پر از عشق، فراوانی و امکانات بی‌پایان فعالیت می‌کنند. نداشتن ترس به آن‌ها اجازه می‌دهد که زندگی و کار را مانند یک بازی ببینند و موفقیت مالی آن‌ها به‌عنوان سنگ بنای اعتمادبه‌نفس آن‌ها عمل می‌کند. تحصیلات و هوش بالاتر راز موفق شدن نیست؛ بلکه راز موفقیت، پذیرش باورها در سطح جهانی است. این باورها باعث می‌شود که آن‌ها تمام علاقه‌شان را به کار گیرند و به سوی هدف‌ها و رؤیاهایشان بروند. افراد بزرگ رویای ثروت را در سر می‌پرورانند و آن را به دست می‌آورند تا بتوانند به دنبال کار های مهم‌تری بروند. آن‌ها بیشتر دنبال همان چیزی هستند که دکتر آبراهام مازلو آن را خودشکوفایی می‌نامد. به‌عبارت‌دیگر، خودشکوفایی یعنی فهمیدن پتانسیل خارق‌العاده خود.          

                     

"پول تضمینی است که ما در آینده به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم. اگر در حال حاضر به چیزی نیاز نداریم، این موضوع امکان برآوردن یک خواسته جدید را هنگام ظهور تضمین می‌کند."

_ارسطو

 

  • منبع ثروت: همسایه میلیونر نوشته‌شده توسط توماس استنلی و ویلیام دانکو
  • سؤال تفکر برانگیز انتقادی: چقدر از انرژی ذهنی خود را صرف نگرانی در مورد پول می‌کنید؟                                                                        
  • تمرین: از امروز تصمیم بگیرید که تمام انرژی ذهنی خود را که برای نگرانی در مورد پول صرف می‌کنید را صرف ساختن آن کنید.               

 

 


 

What do the rich believe

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

دسته بندی ها

نوشته های اخیر

دیدگاه‌ها