دیدگاه طبقه متوسط به کسب درآمد

 

 

 


دیدگاه طبقه متوسط به کسب درآمد 

منتشر شده در مجله کسب‌و‌کار هاروارد


 

 

افراد طبقه متوسط روی پس انداز کردن تمرکز می کنند، اما تمرکز افراد ثروتمند روی کسب درآمد است.

 

بیشتر مردم به فکر این هستند که چگونه پول خود را پس‌انداز کنند؛ دلیل این رفتارشان دو چیز است: اول اینکه می‌ترسند پول خود را از دست بدهند؛ دوم اینکه به آینده اطمینان ندارند.ثروتمندان با اینکه اهمیت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را می‌دانند، انرژی ذهنی خود را به سمت کسب ثروت هدایت می‌کنند. آن‌ها این کار را از طریق حل کردن مشکلات دیگران و خدمت به مردم انجام می‌دهند. هنگامی‌که یک چالش اقتصادی رخ می‌دهد،پس‌انداز کردن از روی ترس باعث خسارت‌های فاجعه باری می‌شود که ممکن است سال ها طول بکشد تا جبران شود. ثروتمندان هم که از همین تغییرات رنج کی برند،به سرعت توجه خود را به سمت فرصت‌های مالی معطوف می‌کنند و در جامعه‌ای پر از افراد وحشت‌زده، به شکلی قدرتمند ظاهر می‌شوند. زمانی که بیشتر افراد می‌فروشند که فقط زنده بمانند، ثروتمندان برای موفقیت‌های بلندمدت خرید می‌کنند.یک گروه بر اساس ترس و گروه دیگر با نگرش فراوانی عمل می‌کنند.ثروتمندان از ریسک‌های حساب‌شده نمی‌ترسند، چون می‌دانند اگر ببازند می‌توانند آن را جبران کنند.هنگامی‌که افراد طبقه متوسط همیشه به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت هستند که آن‌ها را ثروتمند کنند، ثروتمندان عاقلانه و گسترده سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا می‌دانند که بیشتر ثروت آن‌ها از همین کارهایی که انجام می‌دهند به دست می‌آید.اکثر مردم، به‌جای اینکه از مغزهای میلیارد دلاری خودشان برای ساختن ثروت بیشتر استفاده کنند، بیشتر نگران سود کمی هستند که از پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌های خود به دست می‌آورند. آن‌ها بر روی گرفتن کوپن و تخفیف تمرکز می‌کنند و با صرفه‌جویی فراوان زندگی می‌کنند بنابراین فرصت‌های بزرگ را از دست می‌دهند. ثروتمندان حتی در زمان بحران‌های مالی، به پول های کوچک فکر نمی‌کنند. آن‌ها مهارت زیادی در جمع‌کردن انرژی ذهنی شان بر روی پول بزرگ دارند. شما چطور؟ آیا بیشتر روی پس‌انداز کردن پول های کم تمرکز می‌کنید یا ساختن امپراطوری خودتان؟ وضعیت مالی فعلی شما، نشان دهنده طرز فکرتان در گذشته است. اگر ثروتمند هستید، به همان روش ادامه دهید؛ اگر نه، شاید زمان تغییر فرا رسیده باشد.

                                 

"پول قدرت است و برای داشتن آن باید جاه طلب باشید."

_ راسل کانول

 

*از این پس در هر فصل، یک منبع ثروت(شامل کتاب یا سایت) به شما معرفی می‌شود به همراه سوالی که ذهن خود را درگیر کنید و در آخر به شما در مورد همان فصل تمرینی داده می‌شود که باید انجام دهید.

 

  • منبع ثروت: ثروتمندان؛ مطالعه‌ای جدید در مورد گونه ها نوشته‌شده توسط ویلیام دیویس
  • سوال تفکر برانگیز انتقادی: با توجه به رفتار و نتایج گذشته تان، آیا بزرگ فکر می‌کنید یا کوچک؟
  • تمرین: تصمیم بگیرید که از امروز بزرگ‌تر فکر کنید و پتانسیل پولی خودتان را به حداکثر برسانید.

 

افراد طبقه متوسط نسبت به پول تفکر خطی دارند، اما افراد ثروتمند نسبت به آن تفکر غیر خطی دارند.

 

بیشتر مردم برای پول، زمان خود را معامله می‌کنند. این کار باعث ایجاد این باور می شود که پول درآوردن فرایندی خطی است و مستقیما با زمان مرتبط است.یعنی افراد معمولی معتقدند که تنها راه بیشتر پول درآوردن، بیشتر کار کردن است. ثروتمندان می‌دانند که کسب پول زیاد، نیازمند تفکر غیرخطی درمورد آن است. بهترین‌ها کسانی هستند که از طریق حل کردن مشکلات، پول خلق می‌کنند و در این کار ماهر هستند. آن‌ها این موضوع را درک کرده اند که وقتی محدودیتی برای ایده‌ها وجود ندارد پس هیچ محدودیتی نیز برای میزان درآمدشان وجود ندارد. بنابراین هنگامی‌که افراد طبقه متوسط برای زنده ماندن دست و پا می‌زنند و در مورد وضعیت مالی آینده شان نگران هستند، ثروتمندان بر روی بالا بردن آگاهی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. بیشتر مردم درصد قابل توجهی از انرژی ذهنی شان را صرف نگرانی برای پول می‌کنند، درحالی‌که قهرمانان هر روز بدون ترس، تمرکز خود را به سمت ثروتمندتر شدن سوق می‌دهند. ثروت را می‌توان تقریبا یک شبه با ایده مفید در زمان مناسب ایجاد کرد، اما درصورتی که شخص پدیده غیرخطی را درک کند. از زمانی که بیشتر مردم کسب درآمد را فرایندی خطی دیدند، دیگر تلاشی برای ایجاد راه حل‌هایی با تأثیرات درآمدی بالا نکردند. حقیقت این است؛ افرادی که این فلسفه و عقیده را به خود آموزش می‌دهند، این پتانسیل را دارند که به‌اندازه دلخواه ثروتمند شوند. این باور غلط بارها و بارها برای فرد ثابت شده است و در نتیجه او را از شروع کارها باز می دارد. این، یکی از علت‌های بی‌شماری است که چرا ثروتمندان پولدارتر می‌شوند و فقرا فقیرتر!

 

"کل ماهیت ثروتمند شدن این است که امیدوار باشید ابتدا پول دربیاورید، سپس با آن پول، پول بیشتر درآورید، سپس با پول زیاد، پول خیلی زیادی به دست آورید."

_ پل اردمن

 

  • منبع ثروت: سرمایه‌گذار هوشمند نوشته‌شده توسط بنجامین گراهام
  • سوال تفکر برانگیز انتقادی: وقتی درحال حل مشکلی هستید، راه حل‌های واضح را بررسی می‌کنید یا راه حل‌های غیر واضح؟
  • افرادی که خطی فکر می‌کنند، راه حل‌های واضح و افرادی که غیر خطی فکر می‌کنند، راه حل‌های غیر واضح را بررسی می‌کنند.
  • تمرین: همیشه ابتدا به دنبال راه حل واضح، ساده و خطی باشید؛ اگر جواب نداد، شروع به فکر کردن برای پیدا کردن راه حل‌های نامشخص، و غیرخطی کنید.

 

افراد طبقه متوسط معتقدند سخت کار کردن، پول ساز است؛ اما ثروتمندان معتقدند اهرم باعث کسب ثروت می شود.

 

اگر سخت کار کردن نشانه راز موفقیت‌های مالی بود اکنون کارگران معدن و خدمتکاران رستوران پولدار بودند. استراتژی افراد ثروتمند این است که بر روی سودآورترین زمینه‌های کاری خود تمرکز کنند. آن‌ها بیشترین سود را از مشتریان، اعتبار و منابع خود می‌برند. ثروتمندان سخت کار می‌کنند، اما نه به شیوه سنتی. سخت‌کوشی برای ثروتمندان به معنای بی‌توجهی نسبت به رقبایشان و استفاده از قدرت و انرژی ذهنی مشاوران شان به عنوان اهرم است. افراد طبقه متوسط، سخت کار کردن را نشانه افتخار می‌دانند اما ثروتمندان موفقیت را بیشتر نشانه افتخار می‌دانند. هنگامی‌که افراد طبقه متوسط در پایان روز از نظر جسمی و ذهنی خسته هستند، ثروتمندان با فکر کردن به راه حل‌ها و ایده‌های جدیدی که افراد طبقه متوسط را به فعالیت بیشتر حفظ می‌کند، سرحال و هیجان‌زده هستند. در نتیجه، افراد طبقه متوسط درآمدی بخور و نمیر دارند اما افراد ثروتمند بدون محدودیت مالی و در رفاه زندگی می‌کنند. تنها یک تفاوت مهم وجود دارد: توانایی آن‌ها در استفاده کردن از اهرم به‌جای تلاش خطی. افراد طبقه متوسط سرگرم ماشین‌های بازی زندگی هستند( مثل دستگاه‌های شانسی در شهربازی‌ها که سکه می اندازید و دستگاه یک جایزه شانسی به شما می دهد یا اصلا چیزی نمی‌دهد)؛ در حالی که ثروتمندان خود صاحب ماشین‌های بازی هستند. زیبایی زندگی در یک جامعه سرمایه‌داری این است که در هر زمانی، افراد طبقه متوسط می‌توانند تغییرات لازم را در تفکر خود ایجاد کنند و از این مفهوم(اهرم) استفاده کنند. اکثر مردم این کار را انجام نمی‌دهند زیرا در مورد اینکه چگونه می‌توانند طرز تفکر خود را تغییر دهند، آگاهی ندارند یا اصلا به آن اعتقادی ندارند و فکر می‌کنند این کار ممکن نیست. در هر صورت، ثروتمندان همچنان به کسب ثروت ادامه می‌دهند در حالی که بیشتر مردم نشسته اند و نگران این هستند که چگونه قبض‌های خود را بپردازند. 

 

 "مردمی که بیشتر از اهرم استفاده می‌کنند بر کسانی که کمتر از اهرم استفاده می‌کنند تسلط پیدا می‌کنند؛ به عبارت دیگر، همانطور که انسان‌ها با ایجاد ابزارهای اهرمی نسبت به حیوانات برتری پیدا کردند، به همین ترتیب، انسان‌هایی که از ابزارهای اهرمی استفاده می‌کنند قدرت بیشتری نسبت به انسان‌هایی دارند که از آن استفاده نمی‌کنند. ساده تر بگوییم، اهرم یعنی قدرت."

_ رابرت کیوساکی

 

  • منبع ثروت: پول و مغز شما؛ درباره این است که چگونه علم جدید اقتصاد عصبی می‌تواند به شما کمک کند تا ثروتمند شوید نوشته شده توسط جیسون تسوایگ
  • سوال تفکر برانگیز انتقادی: وقتی که بزرگ شدید، در مورد سخت‌کوشی چه چیزی یاد گرفتید؟
  • تمرین: تصمیم بگیرید که باور های محدودکننده‌ای که در مورد سخت کار کردن دارید را کنار بگذارید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از اهرم‌ها برای موفقیت بیشتر استفاده کنید.

 

 


 

Middle class view of earning income

 Harvard Business Review

 

ترجمه و تدوین از وبسایت شخصی دکتر سعید سعیدی‌پور

انتشار مطالب فقط با ذکر منبع این وبسایت مجاز است.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

دسته بندی ها

نوشته های اخیر

دیدگاه‌ها